Win een gratis strategiesessie!

Schrijf je in via onderstaand formulier en maak kans op een gratis strategiesessie t.w.v. €1.900. De winnaar wordt gekozen doormiddel van een loting en wordt bekend gemaakt op 30 juni. 

Thank you!

We will contact you shortly.

Can't send form.

Please try again later.

Strategie voor bedrijven - Workshops

Veel bedrijven zoeken naar een strategie om een oplossing te vinden voor de volgende vragen:
● Wie is eigenlijk onze klant? ● Aan welke bedrijfsdoelen geef ik prioriteit? ● Welke indruk laten wij achter bij onze klant? ● Hoe krijg ik de juiste klanten en hoe zorg ik ervoor dat ik ze behoudt?

Strategie workshops voor bedrijven

Wie is eigenlijk onze klant? Aan welke doelen geef ik prioriteit? Welke indruk laten wij achter bij onze klant? Hoe kan ik mijn conversie verhogen? Digitalpartners helpt bedrijven om invulling te geven aan deze strategische vraagstukken door middel van onze strategie workshops. In deze interactieve sessies gaan we samen op ontdekkingsreis. We gaan op zoek naar de identiteit van jouw bedrijf en samen komen we tot de oplossing voor strategische marketingproblemen. Kijk snel wat onze strategiesessies voor jou kunnen betekenen.

Onderdelen van onze strategie sessies

Heading photo

Sessie 1: Ontdek je KERN

SWOT - Analyse van je bedrijf

In onze KERN workshop gaan we zoeken naar de sterke punten van jouw bedrijf. In essentie gaan we op zoek naar de kern van je bedrijf: waarom is het bedrijf opgericht en wat zijn de sterke punten van het bedrijf die marktwaarde bieden? Welke bedrijfsactiviteiten gaan goed en waar kunnen we ons verbeteren?

Met deze workshop sessie krijg je inzichten in je bedrijf om prioriteiten op te stellen voor verdere groei.

Heading photo

Sessie 2: Ontdek je DOEL

Focus op de belangrijkste doelen

Ondernemers hebben de neiging om alle kansen die ze zien met beide handen aan te grijpen, en dat is zeer begrijpelijk. Maar voor een goede bedrijfsstrategie moet je duidelijk in kaart hebben welke doelen en daarbij horende acties de hoogste prioriteit hebben. Door te focussen op de dingen die nu belangrijk zijn voorkom je dat je in 7 sloten tegelijk loopt. Bovendien krijg je inzicht in welke doelen echt winstgevend zijn.

Heading photo

Sessie 3: Ontdek je IDENTITEIT

Communicatieplan & Merkbekendheid van je bedrijf

Vervolgens gaan we aan de slag met het gezicht van het bedrijf en het opbouwen van merkbekendheid. Deze creatieve maar doelgerichte sessie helpt bij het antwoord geven op de vraag:
Wat willen we als bedrijf uitstralen richting de klant en hoe zorgen we ervoor dat we herkenbaar worden?

Het antwoord op deze vraag is cruciaal voor de communicatie richting de klant. Een eenduidige communicatie die bij het bedrijf past, helpt bij het verkrijgen van vertrouwen van de klant en zorgt voor een goede naamsbekendheid. Elk bericht op social media of tekst op je website moet worden getoetst aan de communicatierichtlijnen van je bedrijf. Na de workshop stellen wij een communicatieplan en een brandbook op die jouw bedrijf nog jaren kan gebruiken.

Heading photo

Sessie 4: Ontdek de JUISTE KLANT 

Hoe krijg je de juiste klanten en hoe zorg je ervoor dat je ze behoudt?

De meeste bedrijven hebben een verscheidenheid aan klanten. Veel van deze klanten passen precies binnen de doelgroep van het bedrijf waardoor de klanttevredenheidsscore hoog is. Maar hoeveel tijd besteed jouw bedrijf aan klanten die eigenlijk niet bij je doelgroep horen? Is je gemiddelde bedrijfswinst lager doordat je werkzaamheden doet die niet bij je kernprocessen horen?

In deze sessie leer je pas op de plaats te maken. Je bekijkt op een kritische wijze je klantenbestand en vergelijkt dit met je oorspronkelijke bedrijfsdoelstellingen. Vervolgens kijken we hoe je met je bedrijf je meest ideale klanten kunt krijgen en deze ook kunt behouden.