Thank you!
We will contact you shortly.
Ben jij ook toe aan een nieuwe stap? Wil je echt eens aan de slag met je strategie? Nu een keer goed formuleren wat je precies gaat doen? Wij helpen ondernemers zoals jij om een goed antwoord te geven op de volgende vragen:
● Wie is eigenlijk onze klant? ● Aan welke bedrijfsdoelen geef ik prioriteit? ● Welke indruk laten wij achter bij onze klant? ● Hoe krijg ik de juiste klanten en hoe zorg ik ervoor dat ik ze behoud?
Content strategie
Bestaande klanten informeer je met goede content. Maar nieuwe klanten trek je ook met de juiste content! Heb jij een goede content strategie? Digitalpartners helpt bedrijven om invulling te geven aan deze en andere strategische vraagstukken door middel van onze strategie workshops. In deze interactieve sessies gaan we samen op ontdekkingsreis. Door ons uitgekiende aanpak en in de loop der jaren steeds verder geoptimaliseerde workshop komen we altijd tot betere en regelmatig compleet nieuwe inzichten. We leiden jouw bedrijf door een proces van vooral veel (door)vragen! Door de antwoorden en vervolgvragen komen we echt tot de kern. Door onze ervaring weten we steeds gericht te blijven op de dingen die belangrijk zijn.
Kijk snel wat onze strategiesessies voor jou kunnen betekenen.
Tip: Lees ook onze blogposts: "Wat is 'visie missie & strategie?" en "Meer dan gevoel: het belang van een goed uitgedachte marketingstrategie"
Kies een van onze Strategie sessies
Om te kunnen groeien moet je soms eerst weer terug naar de basis! Heb jij alle onderdelen (nog) niet helder? Laat ons dan helpen via een van deze workshops zodat jij ook echt klaar bent voor de volgende stap!
SWOT - Analyse van je bedrijf
In onze KERN workshop gaan we zoeken naar de sterke punten van jouw bedrijf. In essentie gaan we op zoek naar de kern van je bedrijf: waarom is het bedrijf opgericht en wat zijn de sterke punten van het bedrijf die marktwaarde bieden? Welke bedrijfsactiviteiten gaan goed en waar kunnen we ons verbeteren?
Met deze workshop sessie krijg je inzichten in je bedrijf om prioriteiten op te stellen voor verdere groei.
Focus op de belangrijkste doelen
Ondernemers hebben de neiging om alle kansen die ze zien met beide handen aan te grijpen, en dat is zeer begrijpelijk. Maar voor een goede bedrijfsstrategie moet je duidelijk in kaart hebben welke doelen en daarbij horende acties de hoogste prioriteit hebben. Door te focussen op de dingen die nu belangrijk zijn voorkom je dat je in 7 sloten tegelijk loopt. Bovendien krijg je inzicht in welke doelen echt winstgevend zijn.
Hoe krijg je de juiste klanten en hoe zorg je ervoor dat je ze behoudt?
De meeste bedrijven hebben een verscheidenheid aan klanten. Veel van deze klanten passen precies binnen de doelgroep van het bedrijf waardoor de klanttevredenheidsscore hoog is. Maar hoeveel tijd besteed jouw bedrijf aan klanten die eigenlijk niet bij je doelgroep horen? Is je gemiddelde bedrijfswinst lager doordat je werkzaamheden doet die niet bij je kernprocessen horen?
In deze sessie leer je pas op de plaats te maken. Je bekijkt op een kritische wijze je klantenbestand en vergelijkt dit met je oorspronkelijke bedrijfsdoelstellingen. Vervolgens kijken we hoe je met je bedrijf je meest ideale klanten kunt krijgen en deze ook kunt behouden.
Een helder merkpaspoort als basis voor je communicatie ter versterken van de merkbekendheid van je bedrijf
Vervolgens gaan we aan de slag met het gezicht van het bedrijf en het opbouwen van merkbekendheid. Deze creatieve maar doelgerichte sessie helpt bij het antwoord geven op de vraag: Wat willen we als bedrijf uitstralen richting de klant en hoe zorgen we ervoor dat we herkenbaar worden?
Het antwoord op deze vraag is cruciaal voor de communicatie richting de klant. Een eenduidige communicatie die bij het bedrijf past, helpt bij het verkrijgen van vertrouwen van de klant en zorgt voor een goede naamsbekendheid. Elk bericht op social media of tekst op je website moet worden getoetst aan de communicatierichtlijnen van je bedrijf. Na de workshop stellen wij een communicatieplan en een brandbook op die jouw bedrijf nog jaren kan gebruiken.
“Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat.”
- Sun Tzu
Met de juiste content help je je ideale klanten verder. Wij helpen je met in kaart brengen wat er nodig is om jouw ideale klant op de juiste manier te informeren en met deze relevante content gevonden te worden via google.
Social media is het ideale kanaal om bestaande en nieuwe klanten te informeren en te leiden naar content op je website die hen verder helpt. Wij helpen je met content en promotie via social media.
Vanuit een goede propositie en strategie met de juiste content werkt een website als een van de belangrijkste onderdelen in je digitale marketing. Heb je nu een website die effectiever kan? Wij helpen je graag!
Wil jij jouw marketing strategie eens echt uitdiepen? Vanuit de kern beginnen? Weten wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op en dan bellen we jou voor een kennismaking.